Randevu Al

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

ÖSYM tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Sınavı (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) ilgili puan türünden (TYT Puanı, SAY, EA, SÖZ) ilgili fakülte ve sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunu tercih edebilirsiniz.

Spor Bilimleri Fakültesi bölümleri olan Antrenörlük Eğitimi, Rekreasyon, Spor Yöneticiliği, Egzersiz ve Spor Bilimleri, Engelliler için Egzersiz ve Spor bölümlerine özel yetenek sınavı ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Yetenek sınavına başvuru yapabilmek için TYT puan türünde 140 puan barajını aşmış olmak gerekmektedir. Aday öğrenciler, tarihleri duyurulacak olan yetenek sınavına katılım sağlamaları ve sınav sonrasında başarı elde etmeleri halinde uygun görülen burs oranlarında üniversitemize kayıt yapabilmektedir.

Üniversitemiz Silivri Mehmet Balcı Yerleşkesi, Haliç Uygulama ve Araştırma Yerleşkesi ve Bostancı Uygulama ve Araştırma Yerleşkesi olarak İstanbul’un farklı noktalarında eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir.

Burslar ve Ücretler sayfamızı ziyaret ederek tüm detayları edinebilirsiniz.

Üniversitemizde öğrencilerimizin kazanmış olduğu burslar, öngörülen eğitim süresini kapsar. Burslarımız ön lisans programlarında 2 yıl, lisans programlarında 4 yıl geçerlidir. Bu süreç içerisinde öğrenci disiplin cezası almadığı sürece bursta kesinti yapılmaz.

Üniversitemizde eğitim gören öğrenciler ek bir ücret ödemeden gerekli koşulları sağlamak sureti ile çift anadal ve yandal yapma şansına sahip olurlar. Çift anadal ve yandal kontenjanları, başvuru koşulları ilgili dönemde öğrenci işleri daire başkanlığı tarafından web sayfamız üzerinden duyurulmaktadır.

Öğrencilerimiz üniversitemiz bünyesinde merkezi yerleştirme puanı ile veya GANO ile kayıtlı oldukları programlardan ilgili oldukları bölümler arasında belli şartları yerine getirdikleri takdirde yatay geçiş yapabilirler. Yatay geçiş tarihleri, kontenjanları ve burs imkanları üniversitemiz web sitesinde duyurulmaktadır.

Erasmus sayfamızı ziyaret ederek tüm detayları edinebilirsiniz.

Evet, Üniversitemiz öğrencileri Bluecard ve Diplomarcard imkanlarından faydalanabilirler.

Rumeli Üniversitesi olarak yetkin ve başarılı bireyler mezun etmeyi hedefleyen kurumumuz eğitimde devam durumunu önemsemektedir. Bu nedenle devamlılık önem arz etmektedir.

Staj yerlerini belirlemek öncelikle öğrencilerimizin kendi sorumluluğundadır. Kendi imkanları ile staj yeri bulamayan öğrencilerimiz; danışman hocaları tarafından, anlaşmalı olduğumuz REYAP hastaneleri ve diğer çözüm ortaklarımıza yönlendirilmektedir.

Üniversitemizin akademik eğitim ve öğretimi dışında kişisel gelişimlerine destek kapsamında Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) kapsamında, çeşitli alanlarda süreli veya süresiz eğitimler verilmektedir. Alınan eğitimin sonucunda kişisel katılım belgesi ve sertifika almaya hak kazanırlar.
Kariyer ve Mezun Takip Merkezimiz aracılığıyla hem eğitimi devam eden öğrencilerimize hem de eğitimini tamamlamış olan öğrencilerimize iş hayatı ve iş hayatına giden yolda rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmektedir.

https://aday.rumeli.edu.tr/tr/on-lisans/onlisans-kayit-kosullari

Havacılık Yönetimi Programına kayıt yaptırabilmek için merkezi puan ile yerleşmenin yanı sıra ÖSYM tarafından belirtilen özel koşullar : https://aday.rumeli.edu.tr/tr/lisans/lisans-kayit-kosullari

Rumeli Üniversitesi öğrencilerine toplumsal, kültürel, sanatsal, sportif, bilimsel ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla tamamı öğrenci girişimleri ile kurulan 40 öğrenci kulübüne sahiptir. Kulüplerimiz hakkında detaylı bilgi için linki tıklayınız.

Mehmet Balcı Yerleşkemiz içinde kız ve erkek öğrencilerimizin konaklayabileceği öğrenci konukevi bulunmaktadır. 24 saat güvenlik hizmetinin sunulduğu konukevinde, öğrencilerin konforlu yaşam sürmesi için tüm imkânlar yer almaktadır.

Üniversitemizin servis imkânı bulunmaktadır. Servislerimizin güzergâhları kayıt zamanı oluşturulacak talepler doğrultusunda belirlenmektedir. Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ.

Rumeli Üniversitesi Kütüphaneleri; yaklaşık 2500 m2 ’lik bir alanda bilgi kaynakları, bilgi teknolojileri ve tüm olanaklarıyla kullanıcı merkezli bir hizmet sunmaktadır. Hem bireysel hem de grup çalışmalarını destekleyen verimli çalışma ortamları ile kütüphanemiz, gerçek bir yaşam ve öğrenme mekanı olarak tasarlanmıştır.