Kurumlar Arası Yatay Geçiş


Yatay Geçiş - Kurumlar Arası Yatay Geçiş

Üniversitemize yatay geçiş yapan öğrencilerden kendi üniversitesinde herhangi bir burs veya indirimi olan öğrencilere ve devlet üniversitesinden yatay geçiş yapan öğrencilere %75' e varan oranlarda burs desteği sağlanmaktadır.

 

Online Başvuru Formu için TIKLAYINIZ


T.C. İstanbul Rumeli Üniversitesi Kurumlar arası Yatay Geçiş Başvuru ve Kayıt Koşulları

Başvuru İçin Gerekli Belgeler

  • Başvuru Formu için Tıklayınız.
  • Öğrenci Belgesi (İlgili Kurumdan Onaylı)
  • Transkript (İlgili Kurumdan Onaylı)
  • ÖSYS sonuç belgesi (öğrencinin kayıt yaptırdığı yıla ait Puan Kartı ve Yerleştirme Belgesi)
  • Disiplin durumunu belirten belge (transkript üzerinde disiplin durumu belirtilmiş ise ayrıca belge istenmez.)
  • Lise diplomasının fotokopisi
  • Kayıtlı olunan üniversiteden alınan yatay geçişine engel bir durum olmadığına dair belge
  • Ders Planı (İlgili Kurumdan Onaylı)
  • Ders İçerikleri (İlgili Kurumdan Onaylı)
  • Yurtdışından yapılacak başvurular için ayrıca, öğrenim görülen yükseköğretim kurumunun Yükseköğretim Kurulunca tanındığına ilişkin denklik belgesi.
  • Kimlik Fotokopisi
  • 4 Adet Fotoğraf

Başvurular Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına yapılmaktadır. Başvurular ilgili fakültelerin komisyonları tarafından incelenir ve geçişte yerleştirme işlemi,  adayların genel not ortalaması dikkate alınarak büyükten küçüğe doğru tercih sırasına bağlı olarak kontenjan sayısınca yapılır.

 

 

Kesin kaydını yaptıran öğrencilerin sundukları belge ve bilgilerin doğru olmadığı anlaşılırsa, hangi yarıyılda olursa olsun tespit edildiği andan itibaren Yükseköğretim Kurumu ile ilişkileri kesilir. Söz konusu öğrenciler Yükseköğretim Kurumlarından ayrılmışlarsa kendilerine verilen tüm belgeler (diploma dahil) iptal edilir ve haklarında yasal işlem yapılır.

Designneuro