Randevu Al

İstanbul Rumeli Üniversitesi Kayıt Dönemi

 RUMELİ AİLESİNE HOŞGELDİNİZ

Sevgili Rumelililer,

Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda göstermiş olduğunuz  başarıdan dolayı İstanbul Rumeli Üniversitesi adına sizi ve ailenizi yürekten kutluyorum. Uzun bir dönem zorlu sınavlardan ve tercih dönemlerinden sonra İstanbul Rumeli Üniversitesini kazandınız. Bizleri tercih ettiğiniz için teşekkür eder, hayatınızın bu önemli döneminde üniversite olarak hep yanınızda olacağımızı söylemek isterim. 

Öncelikle size ‘’Rumeli’’ ifadesini özetlemek isterim. İstanbul Rumeli Üniversitesi taşıdığı bu isme uygun olarak, çağdaş ve evrensel düşünce yapısına sahip olan, vatan sevgisi ve milli değerlerin kıymetini iyi bilen, her türlü dogma, kalıp ve ezberden sıyrılmış, farkları ve ayrıntıları yakalayabilen, bağımsız fikir ve düşünce üretebilen, tartışma kültürüne sahip, eleştirisel ve sorgulayıcı olduğu kadar analitik, çözüm odaklı ve yaratıcı düşünebilen bireyleri topluma kazandırma sorumluluğunu üstlenir.

Üniversitemiz, rektörüyle, akademisyeni ve bütün personeliyle oluşturduğu bu sevgi ve huzur ortamında, yaşam odaklı eğitimin yanı sıra sayısız sosyal etkinlikle sizlere renkli bir eğitim süreci sunmaktadır. Sürekli ve sınıf dışında devam eden bu etkinliklerle kişisel gelişiminize katkı sağlanıp iletişim yetenekleriniz güçlendirilmektedir. Ayrıca çok yönlü bireyler olarak yetişmeniz için bilim ve sanatı tartışılabilen düşünsel bir ortam oluşturularak sizlerin bilgiyi yüklenmeniz değil, bilgiyi kavrama ve kullanma yeteneklerinizin geliştirilmesi önemsenmektedir.

2021-2022 eğitim öğretim yılında da Silivri, Haliç ve Bostancı Yerleşkelerinde 5 Fakültede 20 Lisans Programı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluna bağlı 17 Program, Meslek Yüksekokuluna bağlı 9 Program, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüne 21 Yüksek Lisans Programı ve 2 Doktora programı ile eğitim vermeye devam edeceğiz. Öğrencilerine en iyi eğitimi sunan İstanbul Rumeli Üniversitesi’nden mezun olmak ayrıcalıktır.

Her koşulda sürdürülebilir eğitim ve eğitimde fırsat eşitliğini destekleyen, bilimsel anlamda donanımlı olmanın yanında duyarlı, özgüvenli, bilinçli mezunlar yetiştiren güçlü, ilkeli, yenilikçi bir eğitim için İstanbul Rumeli Üniversitesi olarak sizlere tekrardan ‘’Hoş geldiniz’’ diyor, eğitim hayatınızda başarılar diliyorum. 



 Prof. Dr. H. Tamer DODURKA

 Rektör                   





Merhaba Rumelili,

26 Ekim - 1 Kasım 2021 tarihleri arası gerçekleşecek kayıt dönemimizde pandemi nedeniyle  sağlığınız için randevulu kayıt sistemi oluşturduk.
Kayıt işlemlerini gerçekleştirmek için üniversitemize gelmeden önce Kayıt Randevu Portalımızdan randevunu almayı unutma!..
Rumeli Ailesine Hoş Geldin.

** Tam burslu olarak yerleşen öğrencilerimiz ; E-Devlet Üzerinden 26 Ekim-29 Ekim tarihleri
arasında kayıt yaptırabilirler.



Randevu Destek: [email protected]


1- Kayıt için gerekli evraklar nelerdir?

- Öğrenci Bilgi Formu

- Lise Mezuniyet Belgesi(E-devlet Çıktısı)

- ÖSYS Yerleştirme Belgesi

- Eğitim ücretini yatırmış olduğunu gösterir banka dekontunun aslı

- Erkek öğrencilerin askerlik durumları e-devlet sistemi üzerinden kontrol edilecektir. Kontrol sonucunda şubeye yönlendirilmesi istenen öğrenciler askerlik tecil yazısı getirmelerinin ardından kayıt işlemi yapabileceklerdir. (99 ve önce doğumlu öğrenciler)

- 2021 YKS ile kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu durumdaki öğrencilerden kayıtlı oldukları ortaöğretim kurumundan onaylı öğrenim durum belgesi (Mezun Olabilir Belgesi) istenecektir.

- Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır.

- Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır. Bu durumdaki adayların Üniversitemize başvurmaları gerekmektedir.


Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı İçin Ek Şartlar Aşağıda Belirtilmektedir:

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair(renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb) tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak Sağlık kurumları için TIKLAYINIZ http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/saglik_birimi/yetkili_saglik_kuruluslari.pdf

Bayanlar için 160 cm - 180 cm ve erkekler için 170 cm - 190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak),

Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak),

Dilinde kekemelik, pelteklik, tutukluk bulunmamak,

Taksirli trafik suçu hariç, adli sicil kaydı bulunmamak.
 

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı İçin Ek Şartlar Aşağıda Belirtilmektedir:

Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair(renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb) tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak.


Uçak Teknolojisi Programı İçin Ek Şartlar Aşağıda Belirtilmektedir:


Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir adli sicil kaydı veya adli sicil arşiv kaydı bulunmamak.

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu alması istenmektedir (işitme kaybı/eksikliği, renk körlüğü, görme kaybı /eksikliği vb. olmadığına dair).



Ön Lisans ve Lisans kayıtları Mehmet Balcı Yerleşkemizde yapılacak. Buraya tıklayarak Google Haritalar ile konum tarifi alabilirsin. 

Adres: Yeni Mah, Mehmet Silivrili Cd. No: 38, 34570 Silivri/İstanbul



Sıkça Sorulan Sorular


1- Kayıt için gerekli evraklar nelerdir?

- Öğrenci Bilgi Formu

- Lise Mezuniyet Belgesi(E-devlet Çıktısı)

- ÖSYS Yerleştirme Belgesi

- Eğitim ücretini yatırmış olduğunu gösterir banka dekontunun aslı

- Erkek öğrencilerin askerlik durumları e-devlet sistemi üzerinden kontrol edilecektir. Kontrol sonucunda şubeye yönlendirilmesi istenen öğrenciler askerlik tecil yazısı getirmelerinin ardından kayıt işlemi yapabileceklerdir. (99 ve önce doğumlu öğrenciler)

- 2021 YKS ile kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu durumdaki öğrencilerden kayıtlı oldukları ortaöğretim kurumundan onaylı öğrenim durum belgesi (Mezun Olabilir Belgesi) istenecektir.

- Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır.

- Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır. Bu durumdaki adayların Üniversitemize başvurmaları gerekmektedir.


Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı İçin Ek Şartlar Aşağıda Belirtilmektedir:

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair(renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb) tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak Sağlık kurumları için TIKLAYINIZ http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/saglik_birimi/yetkili_saglik_kuruluslari.pdf

Bayanlar için 160 cm - 180 cm ve erkekler için 170 cm - 190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak),

Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak),

Dilinde kekemelik, pelteklik, tutukluk bulunmamak,

Taksirli trafik suçu hariç, adli sicil kaydı bulunmamak.
 

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı İçin Ek Şartlar Aşağıda Belirtilmektedir:

Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair(renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb) tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak.


Uçak Teknolojisi Programı İçin Ek Şartlar Aşağıda Belirtilmektedir:


Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir adli sicil kaydı veya adli sicil arşiv kaydı bulunmamak.

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu alması istenmektedir (işitme kaybı/eksikliği, renk körlüğü, görme kaybı /eksikliği vb. olmadığına dair).

Eğitim ücretinizi %20 peşinat 11 taksit olarak ödeme imkanı bulunmaktadır.

Eğitim ücretinin tamamının tek seferde EFT veya havale yoluyla ödenmesi halinde ilgili eğitim ücretinden %5 peşin ödeme indirimi yapılmaktadır.

**Banka EFT/Havale işlemi yapan öğrenciler mutlaka açıklama kısmına Öğrenci Ad Soyad TC Kimlik numarasını yazması gerekmektedir.


1.) Peşinat ve/veya Peşin ödeme yapılacak Banka Bilgileri:

Banka havalesi yapmak isteyen öğrenci ve velilerimizin kullanabilecekleri hesap bilgileri aşağıdaki gibidir.


Hesap Adı: İstanbul Rumeli Üniversitesi

Banka: Denizbank

Şube: Avcılar Şube Kodu: 9290

Hesap No: 13146334 - 352

IBAN No: TR47 0013 4000 0131 4633 4000 02

Açıklama: Öğrenci T.C. Kimlik No+ Öğrenci Adı Soyadı


Hesap Adı: İstanbul Rumeli Üniversitesi

Banka: Yapı Kredi

Şube: Çorlu Bulvar Şube Kodu: 1078

Hesap No: 48553091

IBAN No: TR36 0006 7010 0000 0048 5530 91

Açıklama: Öğrenci T.C. Kimlik No+ Öğrenci Adı Soyadı


2) Web sitesi sanal ödeme sistemi üzerinden Kredi Kartı ile Taksitli Ödeme:

Kredi Kartı ile ödeme yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz için anlaşmalı banka kartlarımız şu şekildedir:

Bonus Özellikli tüm kartlara %20 peşinat banka havalesi kalan tutar 11 taksite bölünmektedir.

İstanbul Rumeli Üniversitesi Web sitemizden Online Ödemeler (Ön lisans-Lisans Sanal pos ödeme) kısmına giriş yapılarak sisteme kayıt olunması gerekmektedir, Akabinde Ödeme sayfasına yönlendirilecektir. ( https://payment.rumeli.edu.tr:7443/


3) Banka KMH Sistemi ile Taksitlendirme

Banka KMH ile ödeme yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz için anlaşmalı olduğumuz Yapı Kredi Bankası ya da Denizbank aracılığı ile işlem yapılacaktır. %20 peşinat ödemesi banka havalesi yapıldıktan sonra kalan tutar 11 taksite bölünmektedir. Taksitli ödeme işlemlerinde senet ile ödeme kesinlikle kabul edilmemektedir.



Öğrencinin mali yükümlülüğünü karşılayabilecek kişiler kayıt için gerekli evrakları eksiksiz ibraz etmesi halinde öğrenci olmadan kayıt işlemini gerçekleştirebilirler. Ancak; öğrenciye ait evrak teslim alabilmeleri için noter onaylı vekaletname gerekmektedir. Vekaletname olmaksızın öğrenci adına evrak teslim alınamaz.

 Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) giriş sayfasında yer alan (https://obs.rumeli.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx)  üzerinden TC Kimlik numarası ve Baba adı yazılarak öğrenci numarasına ulaşabileceklerdir.



Kullanıcı Adı: Öğrenci No

Şifre: Şifre Sıfırmala butonuna basılarak oluşturulacaktır.( Öğrenci Bilgi Sistemi şifre oluşturma işlemleri için “Şifremi Sıfırla” butonu üzerinden “Kimlik Bilgileriyle Sıfırla” ya da “E-Posta Adresiyle Sıfırla” seçeneklerinden birini kullanarak şifrelerini oluşturabileceklerdir.)

OBS sistemine ilk kez giriş yapacak öğrencilerimizin pc’den giriş yapmaları önem arz etmektedir.

Şifresini unutan öğrenclerimiz; “şifreyi sıfırla” butonuna tıklayarak, açılan ekranda ;

kimlik bilgileri ile şifre sıfırlama seçeneğini tercih ettiklerinde;  Öğrenci numaraları, T.C. Kimlik No, sınıf bilgisi, doğum tarihi, baba adı, anne adı bilgilerini yazarak yeni şifre alabilirler.


Öğrencilerin kayıt işlemlerini tamamlamalarının ardından önceki öğrenimine yönelik onaylı transkript ve ders içeriklerini İstanbul Rumeli Üniversitesi Rektörlüğü Rehberlik ve Çözüm Merkezi Müdürlüğüne muafiyet başvuru formu ile birlikte iletmesi akabinde eşdeğerliliği ilgili kurullarca kabul edilen derslerden muafiyet işlemleri gerçekleştirilir.

Tam burslu öğrenciler e-devlet üzerinden kayıt yaptırabilirler ancak; gerekli evraklarını en geç ders başlangıç tarihinde kadar teslim etmeleri gerekmektedir. Evrak teslimi posta yoluyla da yapılabilmektedir.

Kimlik kartları, okul açıldıktan sonra ortalama 15 gün içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından şahsen müracaat ile teslim alınabilir. Öğrenci kartları elden teslim edilmektedir. Birinci derece yakın olsa dahi vekaletname olmaksızın üçüncü kişiler öğrenci yerine kimlik kartı teslim alamazlar.


Kayıt işlemlerini gerçekleştiren öğrenciler anlık olarak E-Devlet sistemi üzerinden öğrenci belgesi temin edebilir veya üniversiteye gelerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından öğrenci belgesi teslim alabilirler.

NOT: Kayıt işlemleri için gelmeden önce, kayıt evraklarında yer alan “Öğrenci Bilgi Formu” nun online ortamda doldurulmuş olması gerekmektedir.